Пошук роботи через мережу Інтернет – найпопулярніший та доступний метод пошуку роботи. Тому що всесвітня мережа є найдемократичнішим засобом спілкування роботодавців із потенційними працівниками. Тут кожен може обрати для себе найбільш оптимальний час та місце роботи, а також пристойну (на його думку) винагороду за власну діяльність.

Сайти з роботи бувають як загальними, так і спеціалізованими. Вакансії всередині певної галузі, вакансії для молодих фахівців тощо. На деяких сайтах з пошуку роботи координати роботодавців є загальнодоступними. Однак на більшості job-сайтів такої можливості немає. Тому претенденти на займану посаду можуть лише відгукнутися на вакансії за допомогою розміщеного на сайті резюме.

Є й нестандартні методи пошуку роботи через мережу Інтернет. Наприклад, форуми з роботи. На таких форумах роботодавці розміщують свої вакансії. А шукачі пропонують свої послуги. Перевагою є те, що на них можуть публікуватися вакансії, яких немає в інших джерелах. Вакансії можна зустріти й на  сайтах органів з праці та зайнятості. В інших джерелах ця інформація може не публікуватись.

Сайти кадрових агентств. Найчастіше агентства дублюють свої вакансії в Інтернеті та друкованих виданнях. Але не завжди! Тому ці сайти можуть також виявитись цінним джерелом інформації. Часто пропозиції роботи розміщуються на сайтах компаній.  Як правило, на них набагато менше відвідувачів, ніж на сайтах з роботи. Тому, якщо вакансія не дублювалася в інших джерелах і не застаріла, у Вас великі шанси якщо не працевлаштуватися, то, як мінімум, бути поміченим.

Соціальні мережі. Вони бувають як загальними, так і спеціальними. Можна вступити в групу, присвячену пошуку роботи. Можна спробувати вийти прямо на співробітників служб персоналу компаній, які Вас цікавлять. Можна написати про те, що Ви шукаєте роботу. Можна поставити статус «Шукаю роботу». Можна також шукати роботу через професійні спільноти. Вакансії публікуються і на сайтах друкованих видань! В них же  є можливість публікувати свої міні-резюме.

Серед переваг пошуку роботи в мережі Інтернет є те, що на  сайтах з працевлаштування  великий  вибір. Створені умови для швидкого пошуку необхідної інформації. За кількістю вакансій Інтернет значно перекриває паперову пресу. Знову ж таки - доступність. Ознайомлення з вакансіями на Інтернет-ресурсах найчастіше не потребує реєстрації. Ви можете користуватись ними безкоштовно!

Серед недоліків -  необхідність регулярного доступу до мережі Інтернет. Недостовірність відомостей. Якість вакансій залежить від політики модерації конкретного джерела. Деякі сайти з пошуку заповнені сумнівними оголошеннями від фірм, які займаються мережевим маркетингом, або від кадрових агенцій, які поповнюють свої бази резюме. Велика кількість людей має доступ до інформації та користується нею.

Окрім Інтернету для пошук роботи відкриті й інші  засоби масової інформації. Інколи їх називають просто ЗМІ. Це преса, радіо та телебачення. До преси відносяться як газети, так і журнали. Вакансії публікуються нарівні з іншими оголошеннями та рекламою або зібрані в окремому розділі, присвяченому роботі. Особливу увагу приділяйте публікаціям про нові підприємства, які відкриваються у місці Вашого проживання. Переглядайте підприємства, які нещодавно уклали нові контракти і мають потребу в додатковому штаті працівників. Розглядайте підприємства, які можуть розширюватись та відкривати філії.

Тут важлива швидкість реакції! Вакансії спеціалістів, до яких роботодавець пред’являє високі кваліфікаційні вимоги заповнюються повільніше. Тому що роботодавцю необхідний деякий час для проведення відбору серед претендентів на робоче місце. Певна річ, може статись, що навіть  у пожовклій від часу газеті Ви відшукаєте об’яву, яка «ожила» саме  для Вас. Однак не слід гаяти час та сили на подібні експерименти.

Телебачення та радіо. Тут можна  отримати інформацію:

- про новостворені підприємства, організації та установи;

- ювілейні випуски з історії підприємств, організацій та установ;

- про використання новітніх технологій на підприємствах, в організаціях та установах;

- телетекст з інформацією про відкриття нових робочих місць.

На багатьох каналах Харкова, наприклад ОТБ та сьомий канал, в певний час йде відеотрансляція пропозицій працевлаштування за різними напрямами. Тож, треба підготувати олівець та аркуш паперу і бути готовим до запису інформації. Роботодавці дуже часто використовують такий метод, для швидкого набору персоналу.

До нестандартних методів пошуку роботи відносяться зовнішні оголошення  (на підприємствах, біля зупинок), у транспорті та інших громадських місцях, плакатах, бігбордах, у магазинах, кафе, інших закладах з пропозиціями роботи.

Переваги пошуку роботи через ЗМІ:

  • великий обсяг інформації. Спеціальні видання рясніють оголошеннями про досить різноманітні вакансії;
  • відносна доступність. Газети й журнали відповідної тематики можна знайти у будь-якому кіоску;

Для частини компаній розміщення оголошення у газеті, чия назва складається з омріяного слова «робота», – перший спосіб закриття «гарячої» вакансії.

Недоліки пошуку роботи через ЗМІ:

  • швидке старіння інформації на паперових носіях;
  • серед великої кількості оголошень багато непотрібних й сумнівних.

 На жаль, публікація в газеті або на сайті ще не є свідченням серйозності намірів організації. А частина вакансій є принадою кадрових агенцій.

Якщо Ви шукаєте роботу, використовуйте комплексний підхід, який включає усі можливі способи отримання інформації.

Будьте обачні! Шахраї трапляються і на шляху пошуку роботи!  Схема, за якою працюють злодії - елементарна. Вас обіцяють працевлаштувати, гарантують високу заробітну плату і кар'єрне зростання. Та перший обов'язковий крок до «золотих гір» - купівля. Мова може йти про книжки для перекваліфікації, або ж комплекти для «збору ручок на дому», або ж будь-що інше. Зазвичай, після сплати стартового внеску спілкування із потенційним роботодавцем припиняється.

Зустрічаються також вакансії, де Вам потрібно клікати на посилання. Переглядати якісь сайти і за це Вам можуть заплатити гроші. Але, за статистикою та відгуками в Інтернеті, ще ніхто не збагатився таким чином. У більшості випадків Ви просто згаєте свій час, гроші на електрику та Інтернет, але очікуваних грошей так і не отримаєте. А вакансії, де Вам пропонується зареєструвати гаманець і відправити з нього деяку суму - в чистому вигляді фінансова піраміда.

Ошукують і за номером телефону! Вартість виклику на телефони, що починаються на  нуль сімдесят, нуль дев’яносто, триста шістдесят дев’ять – платна! Рахунок може йти на десятки та сотні гривень! Платними можуть бути і телефони звичайних операторів!*****

Особливо обережними будьте при пошуку роботи за кордоном! Перевіряйте роботодавців за сімома  маркерами:

1) не мають ліцензії Мінсоцполітики;

2) вимагають гроші за працевлаштування;

3) не оформлюють робочу візу, а будь-яку іншу;

4) приховують деталі працевлаштування;

5) не запитують про навички та уміння;

6) маніпулюють з договором;

7) вимагають оригінал паспорта.

Пам’ятайте! Для пошуку роботи в мережі Інтернет та ЗМІ, Ви повинні:

- мати заготовку резюме, у разі потреби відеорезюме;

- вміти спілкуватись по телефону;

- бути готовим до живої співбесіди  з роботодавцем.

Пошук роботи в Інтернеті, як не натрапити на аферистів (відео)

Більше інформації щодо пошуку роботи та працевлаштування можна отримати безкоштовно в рамках проекту SmartJob: дистанційний помічник з пошуку роботи та працевлаштування за посиланням: https://smartjob.com.ua.