Резюме має показати Вашу вартість як фахівця. Щоб роботодавцю захотілось взяти Вас і тільки Вас! Думайте про резюме як про товар, який потрібно продати, щоб заробити! Перше враження про резюме у роботодавця складається за 5-10 секунд. Його очі продивляються основні розділи: фото, ім’я, дати, посади, компанії та освіта. Ось тут варто звернути увагу на якість фото та загальне оформлення. На відповідність посад та освіти. Грамотність та чіткість викладення інформації. Професійні досягнення та досвід.

Універсальних резюме для всіх професій та посад немає. Для кожної професії свої завдання. Зазначте у Вашому резюме навики та якості, що найбільш важливі для сфери, в якій шукаєте роботу.

Продавцю варто знати як заробляти гроші.

Технарю – мати відповідні навики.

Маркетологу – де є проекти.

Для бухгалтера важлива досконалість.

Для юриста – точність.

Для дизайнера – креативність.

Для робітника – надійність.

Для секретаря – універсальність.

Для піарщика – унікальність.

Топ-менеджеру потрібен масштаб.

Ейчару – бізнес-орієнтація.

Операційнику – покращення процесів.

Резюме на мільйон - це історія Вашого успіху!

В ній пов’яжіть освіту, кар`єрний шлях, різні тренінги та отримані сертифікати, особистісні якості і посаду, на яку претендуєте.

Використовуйте тільки ділову мову!

Будьте обережні, коли пишете резюме іноземною, необхідно впевнитись, що відсутні помилки.

В резюме важлива проста і зрозуміла навігація. Воно повинно відповідати загальноприйнятим нормам.

Стандартна структура:

  • Ім'я та прізвище (по-батькові не обов’язково, це пережитки минулого).
  • Мета. Це та посада, на яку Ви претендуєте. Уникайте шаблонних фраз на зразок «знайти компанію, в якій я зможу реалізувати свій потенціал з максимальною користю як для компанії, так і для себе». В ідеалі опис мети має складати 2-3 рядки. Якщо резюме відправляється на конкретну вакансію, то у якості мети пишеться назва вакансії.
  • Ключові компетенції. Коротко вкажіть найбільш значиму для роботодавця інформацію про Ваші професійні навички, сильні сторони й успіхи.

Це додасть 50% вартості Вашому резюме.

Перемагає той, хто чітко й вірно вказав свої досягнення і зміг тим самим зацікавити роботодавця.

  • Досягнення - це Ваші успіхи, які виражаються в цифрах, термінах або істотних якісних змінах в компанії.

Наприклад:

- За три місяці збільшились продажі на 30% (продавець).

- За чотири місяці вивів на ринок новий продукт, який допоміг заробити мільйон  за тиждень (маркетолог)

- Скоротив плинність персоналу з 25 до 18% (ейчар).

- Використовуючи різноманітні тканини та ряд складних операцій створила сукню, це підвищило прибуток на 50% (швачка).

- Створив прості, але багатофункціональні меблі, їх унікальність збільшила кількість замовників на 60% (столяр).

  • Освіта: чим більше пройшло часу після закінчення навчального закладу, тим менше місця цей пункт повинен займати в резюме.

Випускникам і студентам варто розмістити його перед попереднім пунктом, тому що досвід роботи якщо і є, то менш значний. Можна повідомити про нагороди, підкреслити вивчені дисципліни, які відповідають Вашій меті.

Якщо Ви вчилися в ПТУ, коледжі, технікумі, а потім закінчили ВУЗ, зазначайте тільки вуз.

Також варто згадати про додаткову освіту: курси, семінари, тренінги, стажування тощо.

  • Досвід роботи. Зазначається у зворотному хронологічному порядку (спочатку вказується останнє місце роботи). Це найважливіший блок резюме.
  • період роботи,
  • назва компанії,
  • посада,
  • обов’язки
  • професійні навички й досягнення.

Резюме з такою послідовністю називають хронологічним. Воно складається за принципом «про все по порядку».

Використовуйте дієслова дії, такі як «розвивав, заощадив, збільшив або скоротив».

Об`єднуйте декілька місць роботи в одне!

В хорошому резюме може бути пара місць, де кандидат відпрацював 1-1,5 року. Але якщо так виглядає все резюме, то його цінність дуже низька. Якщо Ви часто змінювали місце роботи, оформіть кілька місць роботи з однією назвою і загальними датами роботи. Всередині блоку ненав`язливо покажіть зміну посад. Тільки так, щоб візуально не було відчуття частої зміни місць роботи. Це безпрограшний варіант для тих, хто займається проектною роботою або переходив з компанії в компанію в рамках холдингової структури. Ця рекомендація стосується і молоді без досвіду. За його відсутності – повідомте де практикувались. Згадайте стажування. Без деталізації.

Пам’ятайте! Кожна фраза в резюме повинна посилювати бажання познайомитись з Вами.

Забудьте про посадові обов`язки з посадової інструкції!

Пишіть обов`язки, а не зони відповідальності. Описуйте їх у вигляді дій, які Ви виконували. Це мають бути не разові, а тривалі, відпрацьовані напрямки діяльності.

Перед їх написанням перегляньте кілька вакансій, щоб уявити, про що взагалі варто писати. Далі викладайте обов`язки в порядку їхньої значимості: на першому місці найбільш значущі (розробка стратегії, планування бюджету, виведення нових продуктів на ринок, ремонт вартісного обладнання, створення креативних тістечок, створення деталі), а на останньому - найменш (підготовка звітів).

Хизуйтесь посадами і назвами компаній

Назви посад і список компаній – це саме те, що роботодавець шукає в резюме в першу чергу. Це як покупець, який шукає знайомі бренди.

  1. Назва посади має бути загальноприйнятою. Якщо Ви працювали менеджером з маркетингу якогось продукту, то цілком логічно назвати себе бренд-менеджером в резюме.
  2. Якщо Ви токар чи верстатник, який має навички роботи із сучасним обладнанням, обов’язково вкажіть це.  
  3. Якщо Ви були керівником, обов`язково пишіть в дужках, скільки у вас було підлеглих. Інформація про підлеглих та їхню кількість завжди робить резюме вартіснішим.
  4. Якщо компанія маловідома, але працює з відомими брендами, обов`язково це вкажіть. Відомі бренди біля невідомої компанії значно посилять сприйняття компанії. Це стосується будь-якої вакансії від водія до програміста.

Ще одна хитрість - приберіть дату закінчення роботи на останньому місці

Вважається, що людина складає резюме ще до звільнення і після звільнення просто не оновлює цю дату. У будь-якому випадку зазначена дата звільнення гратиме проти Вас.

Не пишіть причини звільнень

Немає причини, по якій потрібно зазначати причини звільнення. Що б Ви там не написали, у роботодавця завжди виникне підозра щодо Вашого бажання пояснювати причину звільнення.

Якщо у Вашій кар`єрі були нерелевантні поточної посади місця роботи - сміливо їх видаляйте. Наприклад, зараз Ви маркетинг-директор, а 15 років тому працювали лікарем. Натомість, якщо зі слюсаря-ремонтника виріс директор промислової групи – круто!

Додаткова інформація: володіння іноземними мовами й комп'ютером, наявність прав водія, членство в професійних організаціях тощо. Хоббі варто згадувати тільки в тому випадку, якщо воно тісно пов'язане з бажаною роботою.

Розкажіть про свої особисті якості!

Оцінюють в основному так:

- 40% - професійні знання;

- 40% - особистісні якості;

- 20% - мотивація (бажання робити саме цю роботу саме в цій компанії).

Особистісні якості вкрай важливі, якщо вони відповідають вакансії. Тут не завадить підтвердити їх наявність.

Наприклад:

- Ініціативність. Розробив і реалізував стратегію виходу відділу з кризи, коли звільнився керівник.

- Енергійність. Обсяг моїх продажів за 2016 був на 30% вище середнього по відділу.

- Стресостійкість. Провів успішні переговори з клієнтом, який відмовив семи менеджерам, і уклав з ним договір.

- Лідерство. Провів п`ять тренінгів з менеджменту і виростив 10 керівників з лінійних співробітників.

- Креативність. Створив перукарню для хом’ячків.

Тут важливо описати не багато якостей, а якості з прикладами. Тобто приклади тут важливіше кількості.

Не треба вказувати або включати в резюме:

  • всю Вашу трудову біографію. Вашого потенційного роботодавця цікавлять тільки останні 3-5 місць роботи й період не більше 10 років;
  • Ваші фізичні дані й опис здоров'я;
  • Ваші слабкі сторони;
  • причини, з яких Ви звільнились;
  • рекомендаційні листи або імена людей, які можуть Вас рекомендувати. Підготуйте цей список окремо, він стане в нагоді на співбесіді.

Яким повинно бути резюме

При складанні резюме варто пам'ятати про наступні принципи:

Структурованість. Вся інформація в резюме повинна викладатися в певній послідовності й відповідати обраній формі.

Вибірковість. Обмірковуючи своє резюме, насамперед визначите його мету, тобто вирішіть, яку роботу Ви хочете одержати. Проаналізуйте свій професійний досвід і виберіть із нього тільки те, що в точності відповідає поставленій меті. Виборчий підхід відгородить резюме від зайвої, непотрібної інформації.

Об'єктивність. Описуючи свій досвід і навички, будьте реалістичні й об'єктивні. Ви повинні бути готові обґрунтувати все, що вказали в резюме.

Стислість. Інформацію викладайте коротко, наголошуючи на найбільш важливих й значимих для роботодавця моментах.

Конкретність. Необхідно бути гранично конкретним у виборі формулювань.

Не слід писати:

Варто писати:

займався навчанням;

навчив двох нових службовців;

допомагав зменшити помилки;

скоротив помилки на 15%, чим заощадив кошти;

швидко засвоюю нові знання.

освоїв нові процедури в рекордно короткий строк - за два тижні.

Активність. Не будьте багатослівні й уникайте пасивних форм. Підкресліть досягнуті результати, використовуючи дієслова дії.

Не слід писати:

Варто писати:

відповідав за виконання...;

виконав...;

знаходив застосування наступним можливостям...;

ефективно використовував...;

ніс відповідальність за...

відповідав за...

Позитивність. Віддавайте перевагу позитивній інформації ніж негативній:

Не слід писати:

Варто писати:

улагоджував скарги на...;

допомагав клієнтам в...;

перешкоджав зниженню частки продажів;

підвищив потенціал продукту на ринку;

перейшов з посади...

просунувся на посаду...

Акцент на досягненнях. Зосереджуйте увагу на Ваших досягненнях:

Не слід писати:

Варто писати:

проробив там три роки;

одержав підвищення в посаді й два підвищення оплати;

виконував додаткову роботу.

завжди виконував роботу в строк.

Намагайтеся не використовувати займенник «я».

При написанні використовуйте шрифт Calibri або Arial, кегль 12, одинарний відступ між рядків

Однозначно - все резюме повинно мати один шрифт. Як виняток допускається оформлення розділів («Освіта», «Навчання» і так далі) збільшеним на 2 пункти шрифтом.

Уникайте таблиць в резюме. Таблиці можуть з`їжджати. Таке резюме виглядатиме не презентабельно!

Якщо у Вашому резюме є посилання на портфоліо, скористайся сервісом створення коротких посилань.

Завжди перевіряйте орфографію

Зазвичай близько 5% всіх резюме містять помилки:

- елементарні граматичні помилки;

- помилки в написанні іноземних слів;

- помилки у знаках пунктуації: пробіл перед комою, кома між словами без пробілів;

- в списках в кінці речення стоять різні розділові знаки. В ідеалі їх не повинно бути. Крапка ставиться після останнього пункту списку.

Використовуйте зручну назву файлу резюме

Назва файлу резюме повинна містити як мінімум прізвище і бажано посаду. Так зручніше роботодавцю відшукати резюме.

Приберіть незрозумілі абревіатури, не користуйтесь скороченнями!

Коли Ви довго працюєте в компанії, деякі прийняті в ній абревіатури та скорочення здаються зрозумілими. Не пишіть їх в резюме.

Дуже часто хочеться піддатися спокусі і запхати в своє резюме шаблонні фрази, які можна легко знайти в будь-якому резюме або описі вакансій. Уникай їх!

Перефразовує, наприклад:

- Орієнтація на результат = у своїй роботі завжди думаю про результат.

- Клієнтоорієнтованість = клієнт для мене завжди на першому місці = ставлю інтереси клієнта вище своїх особистих.

- Комунікабельність = легко домовляюся з будь-якими клієнтами / колегами = вільно підтримую розмову з клієнтами.

Створіть нормальну поштову скриньку

Назвіть поштову скриньку ім`ям та прізвищем. Не пишіть нік, дату народження тощо.

Не рекомендую використовувати поштову скриньку родичів, де в назві пошти прізвище або ім`я відрізняється від Вашого.

Ну і абсолютно неприпустимо відсилати резюме з робочої пошти. Роботодавець трактуватиме цей нюанс так: «Мене звільняють з місця роботи, тому можу не боятись і відсилати резюме. Хай знає наших!».

Не демонструйте сімейний статус

Варіанти «цивільний шлюб», «в розлученні» відразу здешевлюють резюме, так як виникають додаткові запитання. Варіант «маю дітей» замініть на фразу «виховую дітей».

Коли резюме вже написане перевірте його:

  • попросіть кого-небудь, хто добре володіє мовою, на якій написане резюме, почитати;
  • в описі роботи, на якій Ви зайняті зараз, використовуйте дієслова в теперішньому часі, наприклад, працюю, проектую;
  • при описі попередніх місць роботи використовуйте дієслова в минулому часі;
  • уникайте довгих фраз і мудрованих слів;
  • чітко виділіть необхідні заголовки;
  • простежте, щоб Ваше резюме було оформлено в одному стилі;
  • обирайте зручний для читання формат. Великі поля, не дрібний шрифт, але й не занадто великий шрифт, достатня відстань між рядками тощо;
  • для друкованої версії використовуйте папір білого кольору гарної якості;
  • будьте впевнені, що Ви зможете підтвердити всю інформацію, що включили в резюме.

Доповнюйте резюме супровідним листом тільки після того, як знайшли конкретну вакансію. Його задача - викласти причини Вашого вибору і показати, що Ви ідеально підходите саме на цю посаду. Що уявляєте завдання компанії і ринок. Можете зарекомендувати себе як людину з усіма необхідними навиками для виконання цих завдань.

Всі ці рекомендації дуже важливі, а часу у Вас обмаль. Тоді створіть резюме за допомогою служби зайнятості!

Резюме на мільйон: секрети успіху (відео)

Більше інформації щодо пошуку роботи та працевлаштування можна отримати безкоштовно в рамках проекту SmartJob: дистанційний помічник з пошуку роботи та працевлаштування за посиланням: https://smartjob.com.ua

Успішного Вам працевлаштування!