Надсилаючи резюме роботодавцю, Ви надаєте йому «конспект» свого досвіду роботи, кваліфікації, освіти і професійних досягнень. У резюме як на долоні Ви та Ваш кар'єрний шлях. Він викладений на папері і відданий на розгляд майбутнього роботодавця. Щоб звернути увагу роботодавця та показати йому, що Ви знаєте про хороші манери. Або просто завоювати серце потенційного роботодавця, до резюме завжди додається супровідний лист. Резюме без такого листа - все одно, що зима без снігу.

Як же писати супровідний лист?

Перш ніж складати такий лист, необхідно зібрати якомога більше інформації про компанію, в яку Ви збираєтеся відправити резюме. Лист повинен відображати Вашу зацікавленість в отриманні роботи саме в цій компанії. Отже, Ви повинні продемонструвати знання сфери діяльності потенційного роботодавця. Щоб написати відмінний лист, потрібно знати ринок. Почитайте публікації про компанії. Спробуйте дізнатися більше про тенденції розвитку цього бізнесу. В Інтернеті і газетах маса інформації про кожну компанію в кожному секторі. Поговоріть з фахівцями у цій галузі. Довідайтеся, що нового відбувається на ринку. Можливо, відкривається новий підрозділ або відбулося злиття двох корпорацій. Це допоможе Вам продемонструвати знання на співбесіді.

При складанні супровідного листа варто врахувати ряд факторів:

  • мета ;
  • звернення;
  • зміст;
  • формат.

Мета

Супровідний лист і резюме звичайно містить інформацію, на основі якої майбутній роботодавець буде вирішувати, запрошувати Вас на інтерв'ю чи ні. Мета супровідного листа - звернути увагу роботодавця на Ваше резюме.

Звернення

 Супровідний лист повинен бути адресований певній особі в компанії. Саме тому, хто буде розглядати Вашу заявку.

Персоналізоване звернення, наприклад «Шановна пані Світлицька!», зверне на себе більшу увагу, ніж лист, відправлений «Менеджеру з персоналу» або «Начальнику відділу кадрів». Ім'я людини, яка відповідає за підбір персоналу, можна довідатися на сайті компанії або зателефонувавши секретарю.

Зміст

У листі Ви повинні вказати посаду, на яку претендуєте. Підкресліть свій інтерес та знання в тій сфері, у якій працює компанія в даний момент. Вашу кваліфікацію в цій області. Необхідно, щоб майбутній роботодавець знав:

  • чому Ви хочете працювати саме в цій компанії,
  • відповідність Вашого досвіду до вимог цієї компанії, Вашу кваліфікацію.

Відзначте в супровідному листі найбільш важливі й доречні досягнення, навики та досвід, перераховані в резюме. У супровідному листі Ви повинні посилатися на резюме! Наприклад: «більш детально розглянуто в резюме».

Формат

Супровідний лист до резюме не повинен бути довгим і містити інформацію про Ваше хобі, захоплення, особисті дані. Стислість – «сестра» таланту.

Що менше слів, то краще. Від Вас ніхто не чекає роман у трьох частинах. Пишіть стисло і по суті.

Оптимальний варіант – два або три абзаци. При написанні не робіть ніяких скорочень, дотримуйтеся ділового стилю.

Супровідний лист не має певного шаблону. Якщо Ви складаєте його на різні вакансії в різні компанії, то варіанти листів повинні відрізнятися.

Не благайте! Скористайтеся вагомими аргументами!

Не варто розпочинати пошук роботи зі слів: «Чи міг би я з моїми навиками стати в нагоді Вам або комусь з Вашого відділу?»

Говоріть з позиції сили: «Ось що я пропоную і ось що я можу для Вас зробити! Ось як мої навики допоможуть Вам досягти успіху».

Спробуйте не показувати, що розсилаєте сотні резюме в сотні компаній одночасно. Однотипні резюме свідчать про те, що конкретна вакансія Вас не особливо цікавить, і Ви просто шукаєте будь-яку роботу. В супровідному листі повинно йтися про конкретну вакансію в конкретній компанії.

Супровідний лист повинен мати невимушено-формальний тон і складатися з абзаців.

Перший абзац повинен бути коротким, можливо два або три пропозиції: інформація про бажану посаду, про те, як Ви довідалися про неї (через Інтернет, рекомендації знайомих, ярмарки вакансій, від фахівців центру зайнятості Ваша загальна кваліфікація.

В основі Вашого листа деталізуйте Вашу кваліфікацію для даної вакансії. Виберіть найбільш підходящу інформацію з Вашого резюме. Опишіть її докладно, демонструючи, таким чином, як Ваше професійне досьє характеризує Вас. Будьте максимально лаконічні і звертайте увагу майбутнього роботодавця на деталі, описані в резюме.

Заключна частина Вашого листа повинна містити бажання потрапити на співбесіду. Інформацію про те, як можна з Вами зв'язатися, і готовність до зустрічі. У висновку подякуєте Вашому адресату за виявлену увагу й приділений час на розгляд Вашої кандидатури.

Як закінчити лист

Після того, як Ви представилися, змалювали свої цілі і розповіли про себе, дайте роботодавцю зрозуміти, що Ви маєте намір діяти. Закінчіть лист обіцянкою зателефонувати в певний час і переконатися у тому, що Ваше резюме потрапило до роботодавця, а також відповісти на можливі додаткові запитання. Це може змусити керівника знову переглянути Ваше резюме в очікуванні дзвінка. Обов'язково зателефонуйте, як і обіцяли. Якщо це високопосадовець, Вам доведеться говорити з секретарем, але начальнику у будь-якому випадку перекажуть, що Ви телефонували.

Підпис

Відсилаючи листа поштою або факсом, наприкінці зазначте: «З повагою», ім'я і прізвище - у два рядки з одинарним інтервалом між ними. Поставте підпис і дайте чорнилу висохнути. В електронному листі інтервалу між рядками бути не повинно!

Редагування

Перевірте, чи правильно Ви все написали. Переконайтесь, у першу чергу, що правильно вказали ім'я людини, якій адресований лист. Якщо Ви пишете іноземною мовою, нехай текст листа перевірить його носій, навіть якщо Ви вільно володієте цією мовою. Якщо роботодавець уважний до дрібниць, одна пропущена кома або неправильно вжите дієслово можуть відправити Ваше резюме до смітника!

Лист має привертати увагу

Зовнішній вигляд листа також має значення. Не треба використовувати (декілька) шрифтів в листі. Має бути єдиний стиль! Будьте обережні з підкреслюванням, курсивом і виділенням тексту жирним.

Як і будь-який документ, лист має бути акуратним і добре структурованим. Все це показує адресату, що Ви потурбувалися про його зручність і Вам важливо справити на нього хороше враження.

Використовуйте електронну пошту, але може статися, що  Ви надсилатимете листа звичайною поштою, у такому випадку, переконайтеся, що і сам лист, і резюме, і конверт - якісні. Якісним має бути і друк! Це можна зробити у фотомайстерні або на будь-якому принтері в місті.

Пам’ятайте! Готових рецептів «як потрібно» немає! Включайте розумові процеси і уяву, вірте в себе, тому що тільки Ви самі знаєте, що Ви вмієте робити добре і як себе вигідно подати роботодавцю.

Виграшний супровідний лист - шанс завоювати роботодавця (Відео)

Більше інформації щодо пошуку роботи та працевлаштування можна отримати безкоштовно в рамках проекту SmartJob: дистанційний помічник з пошуку роботи та працевлаштування за посиланням: https://smartjob.com.ua.