У наш час співбесіду можна пройти не виходячи з дому. І роботодавець, і здобувач можуть поспілкуватися на відеоспівбесіді – обличчям до обличчя, у зручний час, не зустрічаючись безпосередньо в офісі.

Переваги

  • Економія часу і грошей. У разі, якщо вакансія вам не підходить або ви отримали відмову, ви нічого не втрачаєте.
  • Відсутність територіальних кордонів.
  • Простота доступу.
  • Претендент самостійно обирає територію проведення відеоінтерв'ю, що дозволяє почуватися більш комфортно.
  • Якщо робота не підходить, в онлайн-режимі простіше закінчити безперспективний розмову. Але робити це потрібно, дотримуючись правил ділового етикету.

Недоліки:

  • Можливі технічні проблеми в однієї зі сторін.
  • Психологічна неготовність спілкуватися на відстані.
  • У домашньому оточенні складно зосередитись на діловій розмові.

Як домовитися?

Зазвичай онлайн-співбесіду призначає інша сторона на конкретну дату і час. Якщо є можливість обирати, психологи запропонували найкращий час для співбесіди – 10:30.

Онлайн-співбесіда чи особиста зустріч: що легше?

Основна різниця полягає у психологічному аспекті. Відчуття того, що це не остання розмова, заспокоює. Ще один великий плюс – під час онлайн-розмови ви можете бачити на моніторі свій вираз обличчя і відразу оцінювати власну реакцію. Тож це навіть кращий варіант особистої співбесіди.

 

Етап 1. Підготовка

Перший етап успішної онлайн-співбесіди, як і звичайної зустрічі з роботодавцем, підготовка.

Папери. Усі необхідні документи, потрібні для офіційного підтвердження особистості претендента, умінь та навичок лежатимуть у роботодавця на столі, проте це не означає, що здобувачу вони вже не потрібні. Слід мати резюме та рекомендації під час співбесіди.

Приміщення. Суттєвий пріоритет онлайн-співбесіди в тому, що вам не доведеться залишати звичне середовище. Заздалегідь потурбуйтеся про фон: хоча ключовим буде ваше обличчя, задній план також потрапить у кадр, відтак роботодавець зверне на нього увагу. Найкраще розмовляти на тлі звичайної стіни (для дотримання ділового стилю).

Вигляд. Одяг і зовнішній вигляд також мають суттєве значення. Звісно, інша сторона не побачить вашого взуття, проте вбрання, волосся й інші деталі роздивиться. Особливих вимог до зовнішнього вигляду немає. Важливо одягнутися просто, у діловому стилі, і виглядати охайно.

Технічні деталі. Перед онлайн-співбесідою слід оглянути технічне обладнання: перевірити, чи працює вебкамера, наскільки потужний мікрофон, де в кімнаті ліпше освітлення. Ці фактори мають неабияке значення! Бізнес-консультанти радять потурбуватись і про мережеве ім’я, аби профіль виглядав професійно.

Тренуйтеся. Хороший етап самопідготовки – тренування перед онлайн-співбесідою. Фахівці кажуть, що це допомагає поводитися розкутіше.

Етап 2. Під час розмови

Пунктуальність. Пунктуальність в онлайн-співбесіді є ще важливішою, аніж при особистій зустрічі. З’явитись у мережі варто за 15 хвилин до узгодженого часу й очікувати на подальший зв’язок. Зазвичай підключення організує роботодавець.

Мова та жести. Після початку розмови необхідно зберігати спокій: поводитись невимушено, надмірно не жестикулювати, бо це збиває співрозмовника з пантелику та розсіює увагу. Розмовляти потрібно виважено, не ковтати слів.

Запитання. Слід бути готовим до типових запитань, які ставлять на звичайній співбесіді. Відповідати краще, довго не зациклюючись на одному запитанні. Практика показує, що онлайн-співбесіди тривають менше часу, аніж особисті зустрічі.

Після завершення опитування доречно подякувати й уточнити деталі щодо оголошення результатів.

Сучасний ринок праці все більше переходить у мережу, тому не слід відставати!