Адміністратор - це особа, що здійснює роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надає підприємство. Здійснює роботу з обслуговування відвідувачів, створення для них комфортних умов. Забезпечує контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надаються. Вживає заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій.

Розглядає претензії, пов'язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, проводить необхідні організаційно-технічні заходи. Здійснює контроль за відповідним оформленням приміщень, стежить за розміщенням, оновленням і станом реклами всередині приміщення і зовні будівлі. Забезпечує чистоту і порядок у приміщенні і на прилеглій до нього або будівлі території. Контролює дотримання підлеглими працівниками трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії та гігієни. Інформує керівництво про наявні недоліки в обслуговуванні відвідувачів та заходах для їх ліквідації. Забезпечує виконання працівниками вказівок керівництва підприємства, установи, організації.

Професійно важливі якості: висока стресостійкість, хороший рівень уваги, гнучкість мислення, хороша пам’ять, виразна мова, емоційна стійкість, доброзичливість, гнучкість, організованість, відповідальність, самостійність.

Споріднені професії: консультант сфери послуг, адміністратор-черговий.

Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу за професією «Адміністратор»:

1. Професія: 4222 «Адміністратор».

2. Кваліфікація: адміністратор.

3. Кваліфікаційні вимоги:

Повинен знати:

  • постанови, розпорядження, накази, інструкції та інші нормативні документи і керівні матеріали, які стосуються організації підприємства;
  • організацію і зміст роботи керівника;
  • організаційну структуру управління підприємства;
  • права і обов’язки працівників, режим їх роботи;
  • технологію управління персоналом підприємства;
  • правила та методи організації процесу обслуговування відвідувачів;
  • правила користування технічним засобами оброблення документів, усної та письмової документації, основи комп’ютерних інформаційних технологій;
  • технологічні процеси оброблення інформації;
  • стандарти систем організаційно-розпорядчої документації;
  • ділову українську мову та іноземну мову за професійним спрямуванням, асортимент послуг, що реалізуються;
  • основи маркетингу;
  • принцип планування і оформлення приміщень, вітрин, організація реклами;
  • основи естетики, етики, психології і обслуговування відвідувачів, основи галузевої економіки, економічні досягнення для успішного виконання знань і обов’язків, організації праці і управління;
  • основи трудового законодавства; правила внутрішнього трудового розпорядку.

Повинен уміти:

  • забезпечувати роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів,
  • створювати для них комфортні умови;
  • здійснювати контроль за збереженням матеріальних цінностей;
  • консультувати відвідувачів з питань наявних послуг;
  • вживати заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій;
  • розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживати відповідних організаційно-технічних заходів;
  • здійснювати контроль за раціональним оформленням приміщень, стежити за оновленням і станом реклами у приміщеннях і на будівлі;
  • забезпечувати чистоту і порядок в приміщеннях і на прилеглих до них територіях;
  • контролювати додержання робітниками підприємства, установи, організації трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту;
  • інформувати керівництво підприємства, про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживати заходів щодо їх ліквідації, здійснювати контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства.

4. Загальнопрофесійні вимоги:

Повинен:

  • раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;
  • додержуватись норм технологічного процесу;
  • не допускати браку в роботі;
  • знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, додержуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;
  • використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення
  • природних і непередбачуваних негативних явищ ( пожежі, аварії, повені тощо).

5. Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів, кваліфікації осіб

5.1. При вступі на навчання - повна або базова загальна середня освіта.

5.2. При підвищенні кваліфікації - повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією адміністратор; стаж роботи за професією не менше 2 роки.

5.3. Після закінчення навчання - повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією Адміністратор; без вимог до стажу роботи.

6. Сфера професійного використання випускника:

  • роботи, які є загальними для всіх видів економічної діяльності;
  • організація сфери обслуговування відвідувачів;
  • організація і контроль за раціональним використанням приміщень;
  • організація і контроль за дотриманням робітниками трудової і виробничої дисципліни;
  • роботи, характерні для офіс-менеджерської діяльності.

7. Специфічні вимоги:

7.1. Вік: прийняття на роботу здійснюється після закінчення строку навчання відповідно до законодавства.

7.2. Обмеження отримання професії по статевій приналежності визначається переліком важких робіт і робіт із шкідливими та небезпечними умовами праці, на яких забороняється виконання праці жінок, затверджених наказом МОЗ України № 256 від 29.12.1993.

7.3. Медичні обмеження.

8. Строки навчання: 5,5 місяців.