Адміністратор - це особа, що здійснює роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надає підприємство. Здійснює роботу з обслуговування відвідувачів, створення для них комфортних умов. Забезпечує контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надаються. Вживає заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій.
Розглядає претензії, пов'язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, проводить необхідні організаційно-технічні заходи. Здійснює контроль за відповідним оформленням приміщень, стежить за розміщенням, оновленням і станом реклами всередині приміщення і зовні будівлі. Забезпечує чистоту і порядок у приміщенні і на прилеглій до нього або будівлі території. Контролює дотримання підлеглими працівниками трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії та гігієни. Інформує керівництво про наявні недоліки в обслуговуванні відвідувачів та заходах для їх ліквідації. Забезпечує виконання працівниками вказівок керівництва підприємства, установи, організації.
Професійно важливі якості: висока стресостійкість, хороший рівень уваги, гнучкість мислення, хороша пам’ять, виразна мова, емоційна стійкість, доброзичливість, гнучкість, організованість, відповідальність, самостійність.
Споріднені професії: консультант сфери послуг, адміністратор-черговий.
Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу за професією «Адміністратор»:
1. Професія: 4222 «Адміністратор».
2. Кваліфікація: адміністратор.
3. Кваліфікаційні вимоги:
Повинен знати:
- постанови, розпорядження, накази, інструкції та інші нормативні документи і керівні матеріали, які стосуються організації підприємства;
- організацію і зміст роботи керівника;
- організаційну структуру управління підприємства;
- права і обов’язки працівників, режим їх роботи;
- технологію управління персоналом підприємства;
- правила та методи організації процесу обслуговування відвідувачів;
- правила користування технічним засобами оброблення документів, усної та письмової документації, основи комп’ютерних інформаційних технологій;
- технологічні процеси оброблення інформації;
- стандарти систем організаційно-розпорядчої документації;
- ділову українську мову та іноземну мову за професійним спрямуванням, асортимент послуг, що реалізуються;
- основи маркетингу;
- принцип планування і оформлення приміщень, вітрин, організація реклами;
- основи естетики, етики, психології і обслуговування відвідувачів, основи галузевої економіки, економічні досягнення для успішного виконання знань і обов’язків, організації праці і управління;
- основи трудового законодавства; правила внутрішнього трудового розпорядку.
Повинен уміти:
- забезпечувати роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів,
- створювати для них комфортні умови;
- здійснювати контроль за збереженням матеріальних цінностей;
- консультувати відвідувачів з питань наявних послуг;
- вживати заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій;
- розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживати відповідних організаційно-технічних заходів;
- здійснювати контроль за раціональним оформленням приміщень, стежити за оновленням і станом реклами у приміщеннях і на будівлі;
- забезпечувати чистоту і порядок в приміщеннях і на прилеглих до них територіях;
- контролювати додержання робітниками підприємства, установи, організації трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту;
- інформувати керівництво підприємства, про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживати заходів щодо їх ліквідації, здійснювати контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства.
4. Загальнопрофесійні вимоги:
Повинен:
- раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;
- додержуватись норм технологічного процесу;
- не допускати браку в роботі;
- знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, додержуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;
- використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення
- природних і непередбачуваних негативних явищ ( пожежі, аварії, повені тощо).
5. Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів, кваліфікації осіб
5.1. При вступі на навчання - повна або базова загальна середня освіта.
5.2. При підвищенні кваліфікації - повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією адміністратор; стаж роботи за професією не менше 2 роки.
5.3. Після закінчення навчання - повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією Адміністратор; без вимог до стажу роботи.
6. Сфера професійного використання випускника:
- роботи, які є загальними для всіх видів економічної діяльності;
- організація сфери обслуговування відвідувачів;
- організація і контроль за раціональним використанням приміщень;
- організація і контроль за дотриманням робітниками трудової і виробничої дисципліни;
- роботи, характерні для офіс-менеджерської діяльності.
7. Специфічні вимоги:
7.1. Вік: прийняття на роботу здійснюється після закінчення строку навчання відповідно до законодавства.
7.2. Обмеження отримання професії по статевій приналежності визначається переліком важких робіт і робіт із шкідливими та небезпечними умовами праці, на яких забороняється виконання праці жінок, затверджених наказом МОЗ України № 256 від 29.12.1993.
7.3. Медичні обмеження.
8. Строки навчання: 5,5 місяців.